Недоліки зовнішнього незалежного оцінювання

  • Печать

Недоліки зовнішнього незалежного оцінювання

Зовнішнє незалежне оцінювання - це надзвичайно важливий екзамен в житті кожного випускника середніх навчальних закладів. Даний тест спрямований на визначення рівня знань та полегшення процедури вступу до ВНЗ країни. Підсумки навчання у вигляді успішних результатів ЗНО  та середнього балу атестату є підставою зарахування  до вузу. 

Вчорашні випускники впевнено йдуть здавати тест, хтось протягом останніх років ретельно готувався до перевірки знань, а хтось просто сподівається на вдачу. Як перший так і другий варіант мають право існувати. Далі звернемо увагу на те чи дійсно зовнішнє незалежне оцінювання настільки прозоре та досконале і чи вкладені державою кошти, а саме сотні тисяч гривень зменшили рівень корупції та урівняли всіх майбутніх абітурієнтів.

 Недолікі ЗНО:

1.)Як би не старалися представники центру оцінювання якості освіти кожного року будуть ті, які намагатимуться списати, та будуть і ті які свої намагання втілять в життя. З кожним роком технічні засоби стають все досконалішими, а способи їх приховати під час написання тексту все витонченішими. Дослідивши цей аспект можна сказати, що близько 2-5% списують за допомогою технічних засобів.

2.)другий з недоліків ЗНО це людський фактор, який як показує практика проявляється в двох аспектах, а саме а)  лояльне відношення представників центру оцінювання на місцях, а саме в класах. Люди, які присутні під час оцінювання,не рідко допомагають вчорашнім випускникам, закривають очі на використання технічних засобів, та в маленьких містах нерідко є знайомими. Замість того, щоб попросити абітурєнта припинити написання тесту інспектор просто закриває очі і робить вигляд, що нічого не помічає або просто робить зауваження. б)ще один фактор-це безпосереднє списування в сусідів по партах. В даному пункті слід також зазначити, що відсутня правова відповідальність тих працівників,які умисно чи необережно вчинили даногороду діяння.

3.) недостатня проінформованість абітурієнтів, що виливається в таких неприємних моментах, як не допуск до здачі зовнішнього незалежного оцінювання, а саме відсутність потрібних документів а саме- паспорта, сертифіката чи свідоцтва про народження. Також трапляються прикрі випадки, коли майбутній студент хоче здати з ЗНО не у той день або не з того предмету або не в тій годині.

4)одним з нововведень тестування 2013 є впровадженням технічної перерви, яку можна вважати як плюсом та і мінусом. Зокрема технічна перерва застосовується представники центру оцінювання якості освіти для перевірки колишніх школярів на наявність у них технічних засобів, а школярами для обговорення того чи іншого питання зазначеного в тесті.

5)Одним з  невеликих % недоліків ЗНО є купівля батьками результатів, хоч представники державної влади запевняють, що це впринципі не можливо, але не рідко в мережі інтернет можна знайти доволі дорогооплачувані пропозицію з допомогою в такій послузі. Чи цей варіант існує сказати важко,але теоретично їм не слід нехтувати.

6)Витік інформації щодо завдань тесту, відбувається рідко, але має місце бути.

7)Відсутність єдиного банку інформаційних завдань, який би по логіці мав би складатися з тисячі варіантів,які знаходилися б у відкритому доступі. Це дало б можливість абітурієнтам краще підготуватися та бути впевненим, що один з варіантів обов’язково буде присутнім на зовнішньому незалежному оцінюванні.

8)До недоліків зовнішнього незалежного оцінювання можна віднести не універсальність тесту, оскільки тест розрахований на абітурієнтів, які закінчили навчальний заклад середньої ланки нещодавно, виникає питання, а що робити тим хто отримав атестат 10-20 років тому, хто навчався по іншій програмі, хто володіє обсягом знань, але іншого минулого періоду. Це питання залишається відкритим. Також слід зазначити про відсутність універсальності у перевірці тесту, оскільки застосовуються різна шкала оцінювання по відношенню до випускників різних років.

9.) Якщо розглядати тест як один з варіантів перевірки знань, то він виділяє низький результат знань з того чи іншого предмету, але не дає можливості  відрізнити менш обдарованих від більш обдарованих (найбільш талановиті гірше виконують тестові завдання), також фрагментарність, що не дає можливості вимірювати інтелект як дещо ціле; 

10) Приймаючи скарги наших студентів можна виділити ще один з недоліків. Вчорашні випускники середніх навчальних закладів звертають увагу на те, що по деяким предмета тест направлений на перевірку логіки інтуїції, а ніяк незнань по даному предмету.

11)Запровадження тестування спричинило знецінення середньої освіти, оскільки майбутні випускники не стараються отримати знання комплексно, а готуються лиш по тим предметам по яким в майбутньому будуть здавати ЗНО, а в більшості випадків взагалі ігнорують інші предмети.

 

Дослідивши всі вище наведені фактори та провівши статистичний аналіз, можна прийти до висновку,що ЗНО є досить новим та не досконалим етапом розвитку  української освіти, тому пройде ще не один рік вдосконалення та покращення якості освіти. На даному етапі з усіма приведеними вадами та всіма не наведеними позитивними моментами, а їх також є вдосталь(об’єктивність,оперативність,рівність умов,  об'єм матеріалу, точність оцінювання) потрібно вірити в майбутнє а особливо в майбутнє нашої української освіти, оскільки вона є фундамент для щасливого і успішного розвитку нашої країни.